söndag 9 december 2007

Glad 2a advent

Förlåt, igen, för att jag är så otroligt dålig på att hålla igång bloggen. Snart blir det bättre när jag får jullov om drygt en vecka. Har två tentor kvar innan dess och jag borde verkligen sätta igång att plugga nu om jag ska han nån chans att hinna läs igenom allt.

Men jag är så fruktansvärt förvirrad. När saker som man tagit förgivet inte visar sig vara så självklara och när känslor som man tror man alltid ska ha plötsligt inte finns finns kvar, vad gör man då? Jag vet att allt alltid löser sig tillslut, och oftast till det bästa. Men just nu känns det som att jag inte orkar fundera över det. Jag vill inte lägga min energi på att vara ledsen, kanske i onödan, för det är så lätt att man gör det till en vana. Och jag kan inte ha dåligt sammvete för att jag hittar så mycket saker att skratta åt när jag egentligen borde gråta.

Igår fick jag i allafall se min favoritfilm. Vad som än händer kommer jag aldrig kunna se den utan att le =)

7 kommentarer:

Josefin sa...

Glad andra advent vännen! Inte ha dåligt samvete för att du inte hinner blogga! Förresten, ha inte dåligt samvete för NÅNTING. Det är ju så onödigt :)
Som du säger, det ordnar sig alltid till det bästa, men vägen dit kan vara tung...Men tänk på allt det fina och alla som står vid din sida så blir det kanske lättare :) Du är grymt duktig med pluggandet, snart är det jul och semester, weeehoooo! Stora kramar! Over and out // Gammelmormor

Chris sa...

Kämpa på My! Jag tycker också du är SÅ duktig som gör det du gör. Hoppas du ser ljuset i tunneln =) Vi finns ju alla här för dig om du är ledsen...jag känner igen mig i det du säger och VÄNNER är det bästa man kan ha när man känner sig nere/förvirrad osv. Puss på dig och LYCKA till i veckan!

Anonym sa...

Som dom andra skriver... vi är många som finns där för dig.
Och dåligt samvete kan man inte baka glada bullar av ;-)
Ta hand om det viktigase du har: DIG
Det är allt som räknas, egentligen
Kram Kram Kram Kram

Anonym sa...

Å du... Glad 2a advent på dig oxå

Anonym sa...

Ååå nästan så jag blir tårögd av alla fina ord till dig =)Dags för mig och bidraga med några ord ;) DU ÄR BÄST, ha aldrig dåligt samvete i onödan, sätt på en glad låt istället och SHAKE THAT ASS ;) och jag finns alltid här för dig, även om jag är på andra sidan havet, det vet du 'Cause baby,There ain't no mountain high enough
Ain't no valley low enough Ain't no river wide enough
To keep me from getting to you" LOVE YOU, och snart ses vi, oj vad vi ska visa dom hur man ska dansa AFRO ;) puss puss puss

Josefin sa...

Jag älskar dig!

Anonym sa...

men hörru...hur går det med bloggeriet? Nu är du ju ledig oxå så vi vill ha update =) puss puss dramaqueen hihi!